Kom på de sociale medier med stil.

posted in: blog | 0

Facebook, youtube, instagram, twitter og hvad de ellers måtte hedde.

I dag har de fleste af os en personlig facebook profil, de fleste af os elsker at hade facebook og det føles lidt tomt hvis vi ikke kan kontrollerer facebook for venneupdates mindst et par gange om dagen.
Selv om facebook var stort i USA, havde det dårligt ramt Danmark i 2008.
De færreste danskere mente at de skulle have en profil, og virksomheder kiggede ikke engang på facebook markedsføring fordi det var jo kun noget børn og unge brugte.

Et godt eksempel er Zinzino Danmark, der først kom på facebook i 2013 med en officiel kunde/partner side. På den måde er man bagud fra start, heldigvis for Zinzino lærte de af det og har i dag markeret sig på både instagram, twitter og youtube.

 

Hvor skal virksomhederne kigge hen næste gang?

Den socialemedie jungle er tæt og uoverskuelig, hvem bliver de næste store platforme med flokke af købestærke mennesker. Twitter kom aldrig rigtig ind i kampen, og alligevel er den den vigtigste platform når det kommer til store begivenheder, katastrofer osv. Mens skal virksomheder i dag kigge til Snapchat, Pinterest eller en hel tredje for at være med i kapløbet.
Det er svært at spå om, en ting kan dog siges med sikkerhed, et hvert firma med respekt for sig selv bør have en socialmedie strategi, ligesom de bør have en generel internetstrategi.

Zinzino var som nævnt sent ude, men der er virksomheder der endnu ikke har meldt sig under fanerne, som forsøger at lave et godt website og håber at blive fundet via en google søgning, mens alle de unge mennesker slet ikke bruger google mere, de går på instagram og skriver #det-de-søger og ser hvad der kommer op. Hvis ikke der minimum er 10.000 billeder af unge mennesker der har det sjovt, så er det i deres optik ikke vigtigt.
Nu siger jeg ikke at den lille tømremester fra Højby, skal bruge flere hundrede tusind kroner på at skabe sig en god mediedækning på instagram, men måske sommerland sjælland skulle gøre det.